Viu la vida no esperis que ella visqui per tú.

La meva foto
Canillo, Idem, Andorra
Bomber, esportista, amant dels viatges i aventures, enamorat de la meva dona i filles i tot amb full energy.

diumenge, 16 de gener del 2011

Ahir gel a dos hores de casa

Ahir em vaig deixar enganyar per l'Olivier i me'n vaig anar a fer gel a l'altre costat de la collada de juclar. Vam sortir de la vall d'incles a les 5.45 i en dos hores i quart ( més de mitja hora a peu) i després d'alguns crecs passant el llac de juclar i alguns problemes amb les pells de foca, vam arribar al peu de les cascades.

el cilindre d'escobes i el pic de noé encara a les fosques

aquí l'Oli obrint via

Per arribar a les cascades cal passar pel costat del refu de juclar, travessar els dos llacs i anar direcció O-NO fins la collada de juclar i baixar llavors cap a l'estany de juclar francés, travessar-lo i baixar una mica més, les trobarem als morros, a sobre de l'estany de l'estañol.

l'Esteve i el babi posando

Ens ho vam passar bomba els cinc, jo era el més novato i vaig pringar com un campeon amb les dragoneres, els crampons ( vaig perdre un en plena ascensió...) el yuyu que fa el gel i el no voler caure i el cansament propi de l'activitat en si d'anar fotent hósties al gel per clavar els piolets.


l'Oli acabant l'escalada del segon llarg per arribar a dalt

Em van explicar unes quantes coses sobre el gel i una d'elles va ser que on estàvem era un grau 3 amb algun pas de quatre i hi ha grau fins el deu...jua, jua, jua, quin riure amb el que jo vaig patir ahir.

dos cordades de catalans que estaven al costat.

Els altres van gaudir com a camells i l'Oli que era el "abuelo" semblava posseït pel Déu de
l'energia incombustible com el conillet de l'anunci.

el Babi in action

Vam fer unes tres-quatre pujades per cap i au sant tornem-hi cap a casa amb la calor i el solet fonent la neu i ben destrossat per la pràctica!


les cascades i el llac de l'estañol

a l'última reunió amb l'Esteve i tornant per sobre el llac de juclar francés.

2 comentaris:

Oriol Sellent ha dit...

que guapo !!!! segur que disrutareu com garrins !!! jo només n'he fet un cop a una tàpia prop del Pedra i m'ho vaig passar teta....

XAVI CAPDEVILA ha dit...

I tant que vaig disfrutar, però va ser una iniciació una mica béstia per ser el primer cop! je,je,je