Viu la vida no esperis que ella visqui per tú.

La meva foto
Canillo, Idem, Andorra
Bomber, esportista, amant dels viatges i aventures, enamorat de la meva dona i filles i tot amb full energy.

dimecres, 30 de novembre del 2011

Poca neu però bones sortides

Dissabte passat vaig sortir del Grau roig i després de caminar deu minuts em vaig posar els esquís direcció a montmalús, vaig anar pujant per la pista i després seguint una traça força xula fins el coll, abans d'arribar em vaig desviar al de l'esquerra i vaig treure pells per baixar fins el refu de montmalús i l'estany que encara no estava gelat. Després de fer alguna foto vaig pujar al pic de montmalús per darrere i vaig baixar per la pala. No estava massa disfrutona la neu, em vaig trobar de tot, algo de pols, crosta, i dura. Però per la poca neu que hi ha ja podem estar contents! Total un parell d'horetes de suada i molt bon temps!
Les fotos són de la sortida d'ahir...





Ahir en vaig fer una de nova que no havia fet mai i sembla mentida. Vaig sortir de Grau també, caminata de deu minuts de rigor i pells per la central fins halp pipe dels surferos sota pic blanc, l'intenció era fer una canal per arribar al pic blanc i estrenar uns crampons nous que tinc d'alpinisme. Però vaig veure una traça que anava a buscar una canal sota els pics negre d'envalira i pic d'envalira i no vaig poder resistir la tentació de seguir-la! La traça estava bastant bé i al arribar a la canal entre aquests dos pics, començava a pujar fent zetes. Allà dalt bufava una mica el vent i les meves pulsacions no estaven gaire baixes per no dir que estaven bastant altes...però m'ho vaig passar tant bé...Al arribar al coll vista rapida i em situo ahhhh, vale ara sé ben bé on paro. segueixo l'estética traça fins dalt del pic i em trobo uns francesos no gaire simpàtics...Després de fer unes fotos i un glop els hi demano per on baixaran i em diuen per un colouir i jo ah vale...ni flowers per quin clar. LLavors vaig esperar que tiressin i vinga darrere seu per situar-me cap a on anaven i que podia fer. La canal que em van dir era xula, força ampla i amb pendent mitja amb trossos de pols. Després mirant el mapa he vist que vai baixar cap el clot de les abelletes...La baixada bastant divertida amb tot tipus de neu i predominant la costra. Vaig baixar fins l'estany de les abelletes i després vaig retornar a pujar cap el pic blanc per la pala ampla tornant a seguir una traça que vaig trobar. Al arribar al coll petita cresta obrint traça fins el pic blanc i pala del pic blanc a fondo fins grau un altre cop.
Al final 2h45' i 1150m de desnivell molt aprop de casa i fent el pic d'envalira que mai havia fet fins ara, d'això es tractara aquest hivern!