Viu la vida no esperis que ella visqui per tú.

La meva foto
Canillo, Idem, Andorra
Bomber, esportista, amant dels viatges i aventures, enamorat de la meva dona i filles i tot amb full energy.

dimarts, 3 de novembre del 2009

La Fam perd una de les seves "cracks"!

Stéphanie Jiménez se’n va

La corredora marxa a viure fora del Principat per motius personals i deixa l’equip de la Federació Andorrana




DILLUNS, 02 DE NOVEMBRE DE 2009 13:05 - Damián Sancho - Andorra la Vella

En els últims anys ha portat el nom d’Andorra a l’elit mundial. Però la relació d’Stéphanie Jiménez amb l’equip del Principat de curses de muntanya s’ha acabat. La corredora francesa va anunciar ahir que deixava de ser resident i anava a viure a Itàlia, durant una roda de premsa en què es va emocionar. “Vull donar les gràcies a tots, a la federació, al Govern, al meu cap...

33-1Em quedo amb el record del país; sempre m’han ajudat tot i no ser andorrana”, va assegurar Jiménez. Aquesta setmana es traslladarà a l’Estat transalpí, d’on és la seva parella, el també corredor Fulvio Dapit. Ella considera que almenys li queda un any al màxim nivell i encara no sap si ho farà amb llicència francesa o italiana, però confia a continuar amb el Salomon-Santiveri. “No tinc la nacionalitat andorrana i al Campionat d’Europa ja no hi vaig participar. De mica en mica això arribarà a la Copa del Món”, hi va afegir.
Durant el comiat va comptar amb la companyia dels representants de la Federació Andorrana de Muntanyisme (FAM). Hèctor Pascó, el president, va destacar que “ha estat un honor tenir una atleta com l’Stéphi. És difícil comptar a Andorra amb una aspirant a la Copa del Món i ens ha donat moltes alegries”. En el mateix sentit es va mostrar Carles Mata, responsable federatiu dels equips de competició. “Ens agradaria que tots poguessin portar el nom d’Andorra com ho ha fet ella. La defineixo com una persona honesta, agraïda i físicament molt forta. Li hem d’agrair tot el que ha fet per nosaltres.” Mata també va afirmar que “aquest és l’etern problema dels residents. Hem intentat que deixessin que participés per Andorra, però no ens ho han permès. Ara el futur passa per un altre país i li desitgem el millor”.

Més d'una dècada a Andorra
Era el 1998 quan Stéphanie Jiménez va arribar al Principat i va trobar una feina en una botiga de roba esportiva al Pas de la Casa. “Vaig venir per comprar-me unes vambes i em van oferir el treball. A mi m’agradaven les muntanyes. Abans no feia competició, només corria algunes curses a l’any, i ha estat aquí, a Andorra, on vaig començar”, recorda. Carles Font, el seleccionador nacional de curses de muntanya, la va descobrir i amb el CAVA la va convidar a una marató de muntanya al Mulhacén (Granada), que va acabar guanyant. A l’equip de la FAM va entrar fa cinc anys. “Tenia molt potencial i una actitud per a la competició molt bona. Una de les millors qualitats és la capacitat de patiment”, va destacar Font, que després d’anys com a entrenador considera que “sempre hi ha hagut molt bona comunicació. Per a ella ha acabat una etapa; ens ha aportat molt i nosaltres a ella”. La corredora també té paraules d’elogi per a Font. “Amb el Carles sempre he tingut molt bona amistat i en qualsevol lloc on estigui al món serà un amic.” Pel tècnic, “el seu futur és molt bo. A Andorra últimament el nivell ha pujat, hi ha més participació i sortirà gent”. Stéphanie Jiménez s’ha implicat en diferents activitats al país, per exemple va ser padrina de l’Ultra Trail, i assegura que sempre recordarà un país on quan és al carrer “la gent em saluda”.

SUBVENCIÓ

'S’anul·la l’ajuda de la beca ara'

La marxa d’Stéphanie Jiménez suposarà que deixarà de rebre la subvenció de Govern. “S’aplicarà el reglament a partir del moment que es doni de baixa de la federació i ja no competeixi per Andor­ra. Ella és conscient i sembla que ho té molt decidit”, va explicar el secretari d’Estat d’Esports, Manel Blasi. A la concessió de les beques d’Alt Rendiment d’Andor­ra (ARA) per al proper any hi tenia prevista una ajuda de 6.000 euros dins del Programa de plans especials. Per ara aquests diners no s’utilitzaran, però es planteja la possibilitat d’invertir-los més avançada la temporada. Durant el comiat, Jiménez va donar gràcies a “tot el país” per la beca, “que m’ha ajudat molt”.