Viu la vida no esperis que ella visqui per tú.

La meva foto
Canillo, Idem, Andorra
Bomber, esportista, amant dels viatges i aventures, enamorat de la meva dona i filles i tot amb full energy.

diumenge, 15 de novembre del 2009

Tomaz Humar fallece en el Langtang Lirung



Hoy por la mañana se ha encontrado el cuerpo sin vida del alpinista esloveno Tomaz Humar (40). Tomaz sufrió un accidente el lunes cuando escalaba en solitario el Langtang Lirung (7.227 m), Nepal.








Medios eslovenos acaban de anunciar que el equipo de rescate suizo que desde el jueves se encontraba en el Langtang Lirung ha encontrado a Tomaz Humar. El cuerpo del esloveno ha aparecido a 5.600 metros. Humar había sufrido lesiones en su espalda y presentaba facturas en costillas y una pierna, según ha informado Viki Groselj, portavoz de la Federación Eslovena de Montaña.

El lunes Tomaz anunció por teléfono satélite, tanto a su cocinero (la única persona que le acompañaba en la expedición) en el campo base, como a su compañera en Eslovenia, que había sufrido una caída (posiblemente durante el descenso). No fue posible contactar de nuevo con Humar. Cuatro sherpas trasladados en helicóptero se pusieron a trabajar en la pared pero no encontraron al herido. Por otro lado, rescatadores profesionales de Air Zermatt viajaron desde Suiza a Kathmandú para continuar con el trabajo. El mal tiempo de ayer les había impedido despegar y la montaña presentaba un alto riesgo de avalanchas.

Langtang Lirung


Langtang Lirung

Tomaz Humar (18 de febrero de 1969, Eslovenia) consiguió el Piolet d’Or en 1996 por su escalada al Ama Dablam. Sin embargo, la actividad más comprometida y extraordinaria de su carrera fue la escalada de la sur del Dhaulagiri en solitario, una ascensión que no fue galardonada por el jurado internacional al considerarse “extremadamente arriesgada”. En 2005 fue rescatado por un helicóptero de la pared del Rupal del Nanga Parbat después de cinco días atrapado en una cueva de hielo. En 2007, Humar hizo cima en el Annapurna I (8.091 m) por su cara sur. En estos dos últimos años la actividad de Tomaz apenas ha tenido repercusión en los medios, ya que ha guardado una absoluta discreción.

5 comentaris:

Isidre Escorihuela ha dit...

Llàstima que sigui noticia ara i no quan va fer tot el que va fer. Un 10 d'alpinista no com d'altres que tant sols busquen fama fent 8.000 com si fosin vies ferrades...
Tios com ell, com l'Oscar Perez (mort fa poc) com el Corominas, com l'Oriol Baró, el Huber, l'Ueli Steck, el Lafaille, els basque team... i tants i tans d'altres craks anòmins, que fan de l'alpinisme el que realment ha de ser. Un exercici d'humiltat, modestia i superació constant lluny dels egos personals i del circ dels rotllos mediàtics.

XAVI CAPDEVILA ha dit...

Bé, és cert que no poso notícies d'alpinisme mai, però vaig mirant les webs i he llegit algun llibre i sóc una mica fanàtic del tema i el que sé que havia fet el Tomaz és brutal...per tant crec que es mereix un raconet en el meu blog encara que mai hagi parlat d'ell en vida...aviam si m'ho curro un dia d'aquests i poso el seu historial...Estic totalment d'acord amb la teva visió de l'alpinisme, bésties pardes de tios amb currículums brutals que no els veus mai en revistes ni a la tele i que arrisquen la seva vida perqué els agrada pujar muntanyes i buscar el més difícil cada cop sense esperar res a canvi...
Sento si t'he molestat per posar-lo ara que s'ha mort...

Isidre Escorihuela ha dit...

I ara, no m'ha molestat en absolut. Tant sols era una observació.
Et costarà trovar tot el seu currículum. No deia tot el que feia.
Per cert el 14 de desembre be l'Àlex Huber a Ordino, un bon amic de casa meva. Aquest tio val molt la pena

XAVI CAPDEVILA ha dit...

vale,vale,colega, m'alegro. Per cert saps hora i lloc del tema Huber, l'altra vegada que va venir a andorra no vaig poder anar i la Neus si i em va dir que era un tio molt ben parit! Ja has fet la marató? que tal t'ha anat?

Isidre Escorihuela ha dit...

El Huber el 14 de desembre a les 0 de la nit a l'auditori nacional d'Ordino.
La marató s'ha acavat m'he trencat dos centimetres de trencment fibrilar... En fi...
Apali fins aviat i no et perdis el Huber