Viu la vida no esperis que ella visqui per tú.

La meva foto
Canillo, Idem, Andorra
Bomber, esportista, amant dels viatges i aventures, enamorat de la meva dona i filles i tot amb full energy.

diumenge, 21 de juny del 2009

Balaguer "B"






Doncs com us deia al matí ahir vam baixar amb la Neus i el Dodo a córrer a aquesta petita vila catalana on cada any pareix una calor de mil dimonis...però on cuiden molt als triatletes i s'ho curren força.
Les distàncies eren 1900m nedant al pantà de sant llorenç de montgai, després 90 km de bici de carretera amb 1100m de desnivell i per acabar 21km corrent amb "solano" del guapo inclós.
Vam arribar força justos de temps com quasi sempre i vam anar a deixar trastos als boxes i tal ( amb això del triatló hi ha una mica de logística també...) i rapidament vam menjar una mica de pasta amb tonyina i tomàquet i sense massa temps per res au autobús i cap el pantà.


A priori jo venia amb la idea d'acumular experiéncia i kms per l'Altri que és veritablement el que em mou a fer aquestes matxacades i hores d'entreno. Venia una mica cansat del divendres però ja em venia bé així podria trobar sensacions semblants a les que patiré allà...

Total que de pressió cap ni una, sortir disfrutar i anar el més rapid possible.
L'aigua estava fresca però amb el neopré s'estava bé. Erem 200 triatletes es va donar la sortida i vinga tots a fondo a per les dos voltes al pantà.
La natació me la vaig prendre amb calma perqué em continua fent respecte i no em conec prou i tampoc pots controlar si queda molt o queda poc i si vas a tant o a tant altre. Total que vaig sortir de l'aigua el 111 de 200, ja,ja,ja i amb ganes de recuperar posicions a tope. Vaig fer un canvi bastant lent i després de menjar-me un coup de fouet i sentir com la Neus em deia home vas el 147...ummmm no sonava massa bé...vaig agafar la bici i vaig començar a pedalar progressivament.





















El circuit eren dos voltes de 45km amb un "port" de 8km al 4%, la resta pla-baixada i petita sorpresa al final. Després de 5km plans va començar la pujada i vaig començar a passar gent, molta gent la veritat, en pujada em trobo força valent i poc a poc vaig anar agafant ritme i pillant triatletes. M'ho vaig passar molt bé ja que venia de darrere i em sentia amb força i amb ganes de recuperar places i poguer estar amb la gent de davant. Per mi el circuit va ser massa pla, el meu entreno està completament encarat a superar amb "comoditat" els 5000m de desnivell de l'Altri i clar aquí tan sols féiem 1100, però de totes maneres vaig disfrutar molt, anant acoplat amb les banyes de cal "Ferran" i gaudint de la velocitat. A la primera volta vaig passar molta gent i a la segona ja no tanta, vaig anar menjant cada 30' i aguantant la calor a base de beure molt i gestionar-me correctament.

Quan vaig arribar al canvi de córrer tenia dubtes perqué encara estava força sencer però a la vegada mai abans havia fet una mitja marató i tampoc sabia a quins ritmes podria anar. La neus em va dir que anava el 46 i que havia recuperat molt i em va animar molt sentir-la ( després seria millor encara el 32) 79 posicions recuperades en la bici, força bé. Vaig fer un canvi lent però controlant de no descuidar-me res, gorra, ulleres, powers i bambes ben lligades.







El córrer eren tres voltes de 7km cadascuna, la primera buscant ritme, vaig veure que sobre 4'50"-4'45" anava cómodo i podia anar agafant a gent i allà em vaig clavar. La segona vaig començar a tenir alguna petita molestia muscular als genolls i malucs però seguia al mateix ritme i molt cómodo. Com que el circuit era d'anada i tornada ens anàvem creuant tots i ens animàvem amb el Dodo, el Sergi rodríguez i el David. A la tercera volta vaig voler arriscar i donar una volta de rosca més a la màquina, anava molt bé menjant, bebent i mullant-me amb les esponges que ens donaven i muscularment de conya. Vaig començar a fer algun km a 4'30" i fins i tot un em va sortir a 4', això fins el km 18, a partir d'allà vaig apretar al màxim i els últims dos quilómetres ho vaig donar tot. Vaig arribar a meta marejat i tocat però molt satisfet i content de l'experiéncia amb uns quants quilómetres més a la butxaca i molts records i imatges al cap.







Per acabar felicitar l'organització, els colegues del pedala.cat ( Carles, Ramon, Rosa...) que s'ho van currar molt i que ens van muntar un triatló molt guapo i dur.
Jo continuo la recta final de la meva preparació per l'Altri més acollonit que mai i veient cada dia més a prop el patiment que ens tocarà passar i la duresa de tan sols creuar la línia de meta...
Dissabte faré l'arigeoise i diumenge potser una marxa de 37,5km corrent o una tirada llarga per la muntanya i el volum començarà a baixar, aquesta setmana la tanco amb 20 hores d'entreno.

Per cert els resultats:http://www.triatlo.org/competicions/resultat.aspx?numero_car=932&tipo=V

Aquests van ser els meus parcials:
- 111 posició a la natació amb 34'55"
- 32é a la bici amb 2h59'54
- 25é a la mitja marató amb 1h38'11"