Viu la vida no esperis que ella visqui per tú.

La meva foto
Canillo, Idem, Andorra
Bomber, esportista, amant dels viatges i aventures, enamorat de la meva dona i filles i tot amb full energy.

dimarts, 23 de febrer del 2010

Edición Impresa CAMPIONATS DEL MÓN D'ESQUÍ DE MUNTANYA DE CANILLO|FALTEN 5 DIES

Les curses individuals

1. El dimecres 3 serà la sènior, mentre que dijous 4, la cadet i júnior, amb trajectes distints

La prova estrella dels Campionats del Món d'Esquí de Muntanya Canillo 2010, per als quals resten cinc dies per a l'inici, serà la cursa individual. Hi haurà la sènior, en què seran els millors del món, però també tindran la seva oportunitat els joves, amb la cursa cadet i la júnior. Tot, amb una exigència física inherent, però amb l'afegit de la tècnica, ja que hi haurà canals i la necessitat --i obligatorietat-- d'utilitzar els grampons. La cursa sènior serà dimecres 3 de març, a les 9.30 per a les dones i des de les 10.00 per als homes, amb sortida i arribada al restaurant Piolet de Grau Roig. El mateix escenari acollirà la sortida i l'arribada de les curses cadet i júnior, però en aquest cas el dijous 4, a les 9.30 per als cadets --nois i noies junts-- i a les 10.00 per als júniors. Carlo Ferrari, responsable de l'àrea tècnica dels Campionats, ho analitza tot aquí.

La cursa cadet, de 9km
Els més joves tindran una cursa de 9km i un desnivell de 970 metres. "Una cursa feta expressament per a ells", assegura Ferrari, el qual analitza pas a pas el perfil: "Faran la primera pujada per la pista de Montmalús fins al primer control al cim on es puja per la cara nord --a 2.780 metres d'altitud--, per després baixar pel sud al refugi de l'Estany de Montmalús, i fer des d'allà una pujada paral.lela a l'anterior de nou al Montmalús; llavors hi haurà la baixada a la collada i es continuarà per Els Colells, tot fora pista, és clar, per arribar al restaurant Piolet".
Els júniors faran 12km
La júnior tindrà una primera part idèntica a la cadet, fins que a meitat de la baixada per Els Colells giraran a la dreta per anar cap al Serra Seca, "i a partir d'aquí hi haurà una canal de 150 metres de desnivell, amb grampons fins al cim", diu Ferrari, a 2.730m, per baixar i completar els 12km i 1.380 metres de desnivell.

18km per als sèniors
La cursa estrella serà la sènior. Ferrari ens l'acosta: "Serà bastant tècnica, amb quatre pujades i quatre baixades, i dos trams de grampons; l'inici serà com el dels joves, però a partir de Montmalús, i si les condicions de la neu ho permeten --és ara molt glaçada--, baixaran a l'estany de Pessons per la cara nord; la segona pujada serà pel cercle de Pessons direcció la collada oest, que s'assolirà per canal amb grampons --km 8-- i baixar després al refugi Montmalús; la tercera pujada serà al pic de Montmalús per la cara sud" i llavors es farà el mateix trajecte que els júniors amb una quarta ascensió --punts de control 7, 8 i 9. "La dificultat", hi afegeix, "serà pels canvis dels dos trams a peu que hi ha en la primera i quarta pujada".

A
l'abast de tot el públic
Per seguir les proves, hi ha opcions. Una, agafar raquetes o esquís de muntanya i anar en hora i mitja al Montmalús, per on els corredors passaran tres cops. Una altra, per al públic esquiador, seria agafar el telecadira de Montmalús o ser al restaurant de Pessons. O a meta.